Minggu, 22 April 2012

Kaki Tumbuh Dari Otak Bayi

A small leg found inside baby’s brain

klik!Medical world again surprised by the strange events. Doctors in Colorado, United States,just issued a small leg in the brain three days old baby. Pediatric brain surgeon Dr. Paul Grabb was surprised not to play. When dissected the head and brain Sam Esquibel, he found a piece of leg that is almost perfectly formedcomplete with five fingers and toesalmost any other form. Not only that, he also gets some parts of the body, like a piece ofthe hand and thigh. As a baby, but from the brain, Grabb said as reported by the DailyMail on Thursday. Medical procedures, it was intended to remove a small tumor in the brain Sam. Based on the record the results of the brain with MRI, was officially declared a tumor in Sam’s brain. But physically, newborn babies and Manuel Esquibel Tiffnie partnerlooks healthy. Finding that almost formed organ structures such as this is a unique, unusual, and was never heard anywhere,” added the doctor can not explain this phenomenon. Howeverhe continued, could have legs in Sam‘s brain is really a form of congenital brain tumor.Tumors, according Grabb, it could happen as a result of fetus in fetu cases where fetusesgrow in the other fetuses. Nevertheless, he had never heard of a case like that is happening in the brain. So he immediately recalled the Greek myth, king of the godsZeus, who gave birth to his daughter Athena from the forehead.

Dunia medis kembali dikejutkan dengan peristiwa aneh. Dokter di Colorado, Amerika Serikat, baru mengeluarkan kaki kecil dari otak jabang bayi berusia tiga hari.Ahli bedah otak pediatrik Dr Paul Grabb terkejut bukan main. Ketika membedah kepala dan otak Sam Esquibel, ia menemukan sepotong kaki yang hampir terbentuk dengan sempurna, lengkap dengan lima jari dan kaki lainnya yang hampir berbentuk. Tak hanya itu, ia juga mendapatkan beberapa bagian tubuh lain, seperti sepotong tangan dan paha. “Seperti melahirkan bayi tapi dari otak,” kata Grabb seperti dilansir Daily Mail, Kamis . Prosedur medis itu, tadinya bermaksud untuk mengeluarkan tumor kecil di otak Sam. Berdasarkan hasil rekam otak dengan MRI, secara resmi dinyatakan ada tumor dalam otak Sam. Namun secara fisik, jabang bayi pasangan Tiffnie dan Manuel Esquibel ini terlihat sehat-sehat saja.

kaki diotak A small leg found inside babys brain
klik!
“Menemukan struktur organ yang hampir terbentuk seperti ini merupakan hal yang unik, tak biasa, dan tak pernah terdengar di manapun,” imbuh sang dokter yang tak bisa menjelaskan fenomena ini. Namun, lanjutnya, bisa saja ‘kaki’ di otak Sam itu benar-benar suatu bentuk tumor otak bawaan. Tumor, menurut Grabb, bisa saja terjadi akibat kasus fetus in fetu di mana janin kembar tumbuh di dalam janin lainnya. Kendati demikian, ia tak pernah mendengar ada kasus seperti itu yang terjadi di otak. Sehingga ia langsung ingat dengan mitos Yunani, raja para dewa Zeus, yang melahirkan putrinya Athena dari dahinya

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tanggapan codebreakers